Det här är i alla fall vad jag tycker.

Nej, nu är det dags. Ett inlägg!

Egentligen är det lagom meningslöst att faktiskt skriva någonting här för ingen läser, men jag tänker utmana ödet och se om jag kanske kan reta upp eller frälsa någon liten själ som faktiskt blir intresserad. Kul kul!

Jo men så här ligger det till. Det hela började i min förargelse över Annika Östbergs jävla gullande och gaggande. Fredrik Reinfeldt och hans polare bestämmer sig för att hyra ett flygplan för 650 000 kr och hämta hem henne, "rädda" vår knappt svenska medborgare ifrån USAs fängelse. Sure, humanistiskt tänkt.  MEN! Vilken annan svensk fånge får den här uppmärksamheten? Varför i hela friden skulle våra skattepengar hämta hem henne? I ett helt eget plan? Dessa pengar kunde ha gått till sjukhus, vägar eller fritidsgårdar. Det är synd om kvinnan ja, hon har nog haft det tufft och jag tror inte någon föds till kriminell. (Möjligt med större förutsättningar, som med brist hormonet MAO xD). Men hon är inte värd mer än någon anna och bör därmed inte behandlas som något kungligt när hon är fri.
Men det finns lite ironi i det hela... för att;

Precis som Leif GW Persson säger så strider det lite emot Moderaternas kriminalpolitik. Moderaterna vill ju ha riktigt långa straff, för dom verkar ha fått för sig att fängelsestraff skulle göra saken bättre. Att det skulle "öka respekten för rättsväsendet".
Min tanke är, baserad på kriminologisk statistik från www.BRÅ.se , att fängelsestraff i stor utsträckning inte hjälper förbrytaren. Det vill säga att de återfaller i brott när de väl är ute igen. Vad jag då inte förstår är varför vi skulle slösa pengar å brottsliga personer som ändå gör som skiten. Om vi ska tänka långsiktigt gäller det att hitta kapabla förövare innan de begår brottet. Det här kan göras genom att ha givande samtal med barn i skolorna och ge mer arbetskraft för de som har läs och skrivsvårigheter m.m. (Vilket faktiskt är en faktor som kan hittas hos majoriteten av sexualbrottslingar till exempel). Även utföra vård på de som redan begått brotten, effektiv och långvarig vård som är inriktad på just de brottet den personen begått.

Så för att komma till kritan är det jag menar på helt enkelt att Fredrik Reinfeldt inte verkar ha kollat upp den statistiken spciellt bra. Även att hans mysiga agerande kring Annika Östberg gör mig rent ut sagt förbannad. Låt henne bara vara, som alla andra.

For the record så är Fredrik R. bergis en riktigt snuttegullig pojke i vardagen, men jag blir nog aldrig moderat.

                                 

Gullesnutten!

Kommentarer
Postat av: Bacon :D

"For the record så är Fredrik R. bergis en riktigt snuttegullig pojke i vardagen" haha hur var detta relevant med att han hämtade hem Annika?? x) Cool mening ändå :D

2009-04-14 @ 22:14:46
URL: http://knar.blogg.se/
Postat av: Juhanna banana : )

Men det är så himla många som tjuter (så fort man klankar ner på honom) "MEN HALLÅ! han är faktiskt väldigt sympatisk har jag sett på videor och sånt.."



Ja. Så jag tänkte bara undvika alla dessa små kommentarer helt enkelt. Heja heja Fredde!



Sen ville jag nog va lite dryg.. antagligen. x)

2009-04-15 @ 17:15:13
URL: http://bjsb.webblogg.se/
Postat av: Bacon :D

Fair enough! som man kan säga!



Moahaha jag såg dig på bussen idag 8)

2009-04-15 @ 21:54:25
URL: http://knar.blogg.se/
Postat av: Juhanna Banana : )

Jaa!! GALET! Jag såg dig med. I Ren chock åkte bussen iväg. Jag blev ensam O,O





DRAMAQUEEN x)

2009-04-16 @ 09:58:57
URL: http://bjsb.webblogg.se/
Postat av: Bacon :D

Här skrivs det inte ofta, för att citera kassler!

2009-05-09 @ 00:26:21
URL: http://knar.blogg.se/
Postat av: Juhanna banana : )

jadu Bejkånboi, kan inte säga att Knar gör mycket bättre ifrån sig xD

2009-05-13 @ 18:46:16
URL: http://bjsb.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0