Då var det spikat...

... GOTLAND 08 blir av!!  Med kåvepenin, hostdämpande och nässpray i högsta hugg bär det av imorgon klockan 06.45, oh yeah baby!

                                           
                                                            Förra året var inte mycket annat än skitbra!

Godisteori á la Ludvigo y Jåhänä

HAHAHA :D Hittade en gammal sparad msnkonversation mellan mig och Ludde från förra sommaren, och den var flummig. Jappjapp.
Men NU kommer min dagsåtergivning för alla er som suttit och väntat framför skärmen med hög puls och avbitna naglar.

Jag har inte blivit bättre sen igår, utan har exakt samma känsla i hals och huvud. Vilket fick mig att tappa hoppet en hel del. Men! Pappa ringde sin vän Erling som råkar vara doktor, och han skulle skriva ut medicin åt mig. Så nu är det friskhet på G. JOYJOYJOY!
Annars har min dag gått ut på att äta glass och titta på TV eller läsa bok. Det var heldrygt, totalt jättetråkigt. Men det spelar inte så stor roll längre, för runt halv nio/nio ringer Den Underbare Erik och jag får prata av mig med honom. Vi har gått i genom en stor del av min hårddisk över telefon. Gamla dikter, berättelser m.m. Jag skrattade så jag grät åt the masterpiece "Musen som inte trodde på tomten". Oh yes, den var sannerligen något unikt. Men jag törs inte publicera den här med tanke på att vissa helt enkelt inte kan respektera copyright. Ja, tjock synd för er.
Nu har vi iallafall lagt på, Eriks pappa var inte lika glad som Erik och jag var tydligen, pity. Men imorn lär vi göra hans käre far arg igen genom telefonerande. Jag ser fram emot det. Inte själva göra-honom-arg delen. Men att få prata, jag har brist på det här hemma. Det har jag, jappjapp.
Hur som helst, kvällen lär avslutas med lite mer glass och sedan ett toalettbesök där jag ska tvätta mitt ansikte och sedan sova. Angående toalettbesöket tänker jag meddela att mer aktiviteter kan uppstå om så behövs. Och då lovar jag att blogga om tankarna jag hade då jag utförde mer än ansiktstvätt. Det har nämligen min käre Erik sagt,att det höjer mina läsarsiffror. Japp, man ska vara öppen och ärlig... för en gångs skull ska jag inte alls följa hans råd. Visst är jag en torrboll? (Dryball)

Nä, nu är det färdigbloggat för denna kväll! Jag är ändå rätt ihärdig och regelbunden för att vara nybörjare, inte sant?8)

Godisteori á la Ludvigo y Jåhänä :

Ludvig säger:

Ja, det är fan som om godisarna i skålen/påsen tvingar handen att röra sig mot dom och stoppa den i munnen - Godisteori á la Ludvigo y Jåhänä


Johanna  Jacob - UTTRÅKAAAAD säger:

hahahahaha XD


Johanna  Jacob - UTTRÅKAAAAD säger:

den historien kan folk på viktväktarna dra för sina ledare om dom har ökat i vikt xD det är ju faktiskt inte deras fel att godispåsen har tagit lektioner hos Yoda..



 


Låtar, längtan och motiverade torretssyndromliknande anfall.

Den här låten är något, jag för tillfället behöver en daglig dos av. Den påminner mig om Erik, ja det gör den. Jappjapp.


                                                 http://unpopclassik.com/av/teituriwasjustthinking.mp3 

Hittills har inget intressant hänt idag, så jag sparar dagsåtergivandet tills senare ikväll. I hopp om att få ett liv tills dess, eller nåt. (Ja, jag har lite rätt att vara dryg. Jag har faktiskt vita prickar i halsen)

Jag Älskar Bakelser! Omotiverat? ICKE! Fråga bara Jacob S.


(Rubriken får iallafall inlägget att låta mer intressant än vad det faktiskt är.. inte sant? Credzzz 4 meeh! Det är så dom gör på www.Aftonhoran.se)

Osammanhängande is my thing.

9F

Nu när jag vaknade... kom jag att tänka på min gamla klass, och hur mycket jag faktiskt saknar dom. Har inte träffat flera av dom på hela sommarlovet, så jag tänkte dela med mig lite av några bilder från oss!

                                      Balen, sista kvällen tillsammans.
                                                                                                  

                                          Felicia, Sandra, Hanna och Ellis!
                                                                                                               


                                           
                                            


                                              
                                                                                                     


                                              
                                                             


                                             
                                                                


                                                  
                                                                                                      


Tack för dessa tre underbara år!<3

"Ensam med sällskap är roligare"

Tänkte bara trycka in något innan jag tassar till sängs, klockan är 00.58 och jag är sjuk i streptokocker, så ja, det är sent för mig.

I väldigt korta drag har kvällen sett ut såhär:

Telefonsamtal med Den underbara Erik. Smsande med Ludde. Youtube tittande. Godisätande. Gurgla bakteriedödande medel. Klinkat på min gitarr (Oj, vad SnyggA skulle vara besviken om han visste hur dålig jag är på detta)

Japp, jag vet att ni alla trillar av stolen av förvåning, tappar hakan av avundan, kippar efter andan pga den chockerande uppraddningen av så adrenalinframkallande aktiviteter. Oh yeah!

(Not).

Ni alla förstår nog varför jag var(är?) osäker på detta med en dagboksblogg om mitt liv, det blir rätt patetiskt.

Men ni lär inte bli av med mig på ett tag!
Så hang in there, imorn kommer fler häpnadsväckande nyheter ni bara kunnat drömma om!

PS. Rubriken är ett citat Ludvig klämde ur sig på msn, jag tycker det var rätt klockrent.


You owe me a Rocky Road Ludde!

Ja, okej, so here's the deal. Jag, Johanna, råkar vara en jätteuttråkad  flicka som tänker för mycket på hur häftig hennes vän Ludvig är.
Så jag smsade med pojken, och han kom fram till, med lite tvekande från min sida att jag borde börja blogga.
Förslagen på namn var inte många, utan resulterade i endast ETT. Vilket löd: BiffJohannasSuperBlogg.
Vi alla förstår att jaginte kommer uppfylla de krav som krävs för att ha en sådan superblogg. Därav en förkortning, för att mörkerlägga det lite, kanske...

Ludvig(han som övertalade mig till detta) är  för övrigt skyldig mig en RR, dvs den godaste glassen i världen. Eftersom det var en mutning från hans sida för att jag skulle börja blogga. Mums.

Hur som helst, här är jag, och ska försöka klara av att hålla i en blogg. Det blir spännande va?

Hmm.. då startar jag då, jag antar att om man läser den här bloggen (mot min förmodan) vill man nog ha reda på lite fakta om personen som skriver.. så här följer lite fakta:

0. Jag älskar Erik Collinder.
1. Jag heter Johanna, är född i februari år 1992.
2. Har inga seriösa smeknamn, men det är fritt fram att försöka komponera ihop nåt smickrande.
3. Är ett stort fan av bandet Brand New, och lyssnar alltid på musik.
4. Äter onyttigt.
5. Går ofta runt och låter på ett eller annat vis, det inkluderar inte rapar och pruttar om ni  fick sådana naughty tankar att snurra.
6. Har skräck för hajar och andra djur i havet.
7. Missbrukar ordet Bajs(Ja, jag skriver det med stor bokstav med flit) en hel del.
8. Jag tycker illa om lök men älskar ketchup.
9. Jag är snus/rök/drog och grönsaks(nästan) fri.
10. Jag är en nörd när det kommer till vad som är cancerframkallande. Och är även rätt töntig på statistik.

Nu ska jag lämna mitt första inlägg i fred, det blev förbaskat långt. Förlåt.


RSS 2.0