Step by step, heart to heart, left right left. We all fall down like toy soldiers.

Idag i klassrummet, pratade vi lite om det här med att vissa är utstötta. Varför vi pratade om det var för att vi hade temat "skolmassaker". Dvs vi pratade om massakern i en skola i Finland i förrgår. Där gärningsmannen var utstött antagligen.
Vi kom fram till att man nog kan förhindra detta genom att motverka mobbning. Det verkade alla vara överrens om.
Men, sedan var det vissa som försvarade sig med att "Men man kan inte prata med alla, man passar ju inte med alla."
Som att det vore en anledning att INTE prata med utstötta, jag menar... man behöver inte bjuda hem dom på fika varje dag.
Hur som helst, då sa Jackie (klok flicka i min klass det där) "Men man behöver ju inte prata med någon bara för att den inte ska mörda en". Jag tycker detta är klockrent. Jag menar, man behöver inte prata med utstötta bara för att dom inte ska hämta en pistol och skjuta ihjäl hela bunten. Utan kanske för att man känner empati, man vill få personen att må bra. Nu låter nog detta lite osammanhängande, ni kanske inte ritkigt ser kopplingen till Jackies svar på tal. Men jag minns väl inte exakt hela scenariot, men i klassrummet, just då, lät det super.

Ja, det var det jag ville säga. Heja Jackie! x)


These photographs keep me alive

                                        

Bara en enda ros på ett evigt klänge. Så är livet, trist varar länge.

Idag mina vänner, har jag gått igenom lite utav min skivsamling. Och jag har uppriktigt sagt haft askul.

Därför tänkte jag dela med mig lite av dom absolut bästa albumen jag fann Jappjapp.

The real group - Varför får man inte bara vara som man är? (Album)
Ted gärdestad - Kalendarium (album)
Stevie Wonder - A greatest hits collection
Sissel - My heart
Cat Stevens - The ultimate collection
Mariah Carey  - Emotions
The classical top 100


Nej, detta är inte metal eller screamo eller någon annan form av den musik jag vanligen lyssnar på.
Men, det gör den inte sämre för det. Det här är underbar musik. Ja, den klassiska skivan kanske vissa har svårt för. Men jag som är ett stort fan utav det blir helt kär.

Varsågod.

Bajs bajs på toaletten. (Eriks verision.<3)

Petter doesn't do blogs, but if he did, it would probably be the best blogs in the world

Nu blir det REKLAM!

Petter i min klass är asnajs! : D




Bilden är helt irrelevant. Men jag tyckte den var så söt...



So that so.


Modest Mouse - The world at large <3

Jag har börjat blogga relativt ofta nu för tiden... undrar hur länge det ska hålla i sig...

Egentligen är jag en idiot som sitter här och bloggar, för jag har några tusen läxor att ta hand om. Bajs.

Men idag ska jag inte tala om vad jag gjort, för det är ointressant. Däremot ska jag tala om att en mattestencil jag fick idag var mobbad, och helt utvecklingsstörd. Det stod:

"Fortsätt talföljden i oändligheten, vad blir summan?"   Wtf.. tänkte jag. Man kan väl inte summera ett tal som aldrig tar slut?
Sen får man förklarat för sig att oändlighet bara gäller tills talet blir helt. (talföljden bestod av bråk), Hur flummigt kan det bli? Inte tusan antar jag något sådant.. oändlighet är oändlighet. Inte nåt annat. (Nej.. jag är varken trångsynt eller konservativ). Jaja, jag kanske bara är efterbliven. Men störd blev jag.

Nu ska jag läsa om kriminologi. Intressant men drygt.

Bajs and poo in the loo.



Den här pojken ska på Coldplay idag! Gangster :) Fast JudePojken ska få berätta om det nästa helg då vi ska leka!


Rubriken är för övrigt en väldigt bra låt jag fick av Luddet (Olsson Vinka) för några hundra år sedan. I like!


Did you think you'd persuade me to let you go?

Ja, beslutet är nog taget. I helgen blir jag rödtott. Nyklippt rödtott.
NU kräver jag att dom små stackarna som råkat snubbla över bloggen ska kommentera och säga sin åsikt om denna idé. Och det är prommt!


Typ? Fast inte den där frisyren.. nejnej.

En sjukdom, en smitta, en Kärrtorpsfitta!

Ja.. så lät det på läktarn idag från vårt håll. Vi hade nämligen match idag. Värmdö gymnasium vs. Kärrtorp.

VI VANN! (såklart)

Tyvärr hade vi en hejaramsa där dom skrek "Sossepack"  till Kärrtorparna, i ett förolämpande syfte. Då öppnade jag inte käften och talade om för Moderatpacket från min skola att jag också var.. "sosse". Jag får väl sätta upp plakat om min socialdemokratiska ståndpunkt imorn i skolan. Bara för att få bort "pussy-stämpeln" jag skaffade mig idag då jag knep. x)
Menmen, för övrigt var det askallt, och jag hade ingen känsel i tårna efter ett tag. Men det var samtidigt väldigt roligt att hoppa och skrika, så det jämnar ut sig.

Efter allt stohej mötte Johan upp mig vid Åhléns City för att sedan gå och äta lunch tillsammans med mig. Det var trevligt!
Sen sällskapade jag med Erik(Joyjoyjoyjoy) på pendeln hem, för att väl hemma sätta igång med läxorna. Som blev klara på ca. en halvtimme.
Väl färdig med tråkigheter åkte jag till Erik en snabbis för att hämta en grej jag ska ha med mig i skolan imorgon till en uppgift. Mysigt att få träffa honom relativt ofta nu för tiden.

Jag har vart blåmålad i ansiktet hela dagen också, för att man ska förstå hur mycket jag stöttar VGY, hela klacken hade blå streck i nyllet. Sexigt I say. Även blått hår jag har haft, åtminstone lite blåa slingor i luggen.


Ignorera fuckfacet xD Men visst var slingorna heta? Lite sådär.. mögelkänsla.


This is a dance without the steps

Jaha, I'm back!

Anledningen till non-blogging infallet är en liten sketen kamerasladds fel. Den vägrade nämligen dyka upp där den borde ha dykt upp. Bajs.
MEN, have no fear, the sladd is here. Och ska flitigt användas till att ladda upp halvkassa digitalkamerabilder.

Ja, under den här.. extremt händelserika tiden då jag inte kunnat ladda upp bilder har följade hänt;

- Tittat på Wall-E med Erik i Heron City! (FEM stjärnor)

- Haft topografilektioner, då jag, Jackie och Johan kravlade runt i en skog nära skolan och tog reda på höjdskillnader. Fint.

- Jag och några fler har firat min beloved flumfriend Karl-ee (Kalle), med en överraskningsfest!

- Min bror har fyllt 19 år.

- Min dans har börjat igen, skitkul!


Så här följer lite bilder som representerar några av ovanstående händelser, myspys.

Ja, topografi it is.



Ja, min Erik <3


Ja, nu planerar jag ett äventyr mot sängen. Där jag ska sova! (No shit Sherlock..) Mhmvesst (Ludvig S) :)
Mer bilder kanske dyker upp imorgon om jag får tid, tänker nog visa er lite av det underbara Gotland.

Tjing!

TjiTji, momo momo mo Tjitji. Har du fått ett fint paket på posten idag?

Godmorgon!
Ännu en dag som icke närvarande i skolan. Bajs. Men, trots det så har jag fått tillstånd att gå till Linn ikväll för att fira hennes födelsedag som inträffade den 31 aug. Vilket kommer bli helnajs.
Jag saknar våra tjejkvällar en hel del, vi träffas way för sällan. Fast jag medger att det är starkt jobbat att iallafall hålla ihop någorlunda väl efter 4 år i skilda klasser. Så ja, ikväll blir kul!
Tyvärr har jag som sagt varit sjuk och dessutom pank de senaste dagarna, därmed inte haft tid eller pengar att åka och köpa Limpan (Linn) en present. Shame on me! Men frukta icke, Linn! Jag ska ut och jaga presenter i helgen.

I helgen kommer för övrigt inte alltför mycket ske. Lördag kommer bestå av lekande med Berglund och Ludde på dagen, och senare är jag bjuden på bio av Erik i Heron City. Wall-E ftw! <3
På söndag har jag som sagt haft turen att haffa Kalleponken, så vi hittar väl på något roande.

 En gammal bild på Linn och mig tänkte jag slänga in, för goda tiders skull!
                                       

Thinking thoughts.

Jag tittade i en bok, där en fråga ställdes, och jag fann den ganska intressant.

Vart går gränsen mellan skamlöshet och fräckhet? Vad är den exakta skillnaden?

Jag tror, att antingen handlar det om någon form av skalordning, att skamlöshet är värre än fräckhet. T.ex. som "vidrigt" och "taskigt".
Man säger inte "Åh, vad taskigt av dig att våldta den 8åriga flickan", precis som att det kan låta överdrivet att säga "Men gud så vidrigt gjort av dig! Du åt upp min kaka!"

Eller, så har det med någon form av medvetenhet eller empati att göra. Dvs att är man skamlös, har man helt enkelt inte EQ nog att inse vad gärningen man utför faktiskt har för verkan. Men är man fräck sågör man något man vet är fel, men man skiter helt enkelt i det.

Eller är det en blandning utav gradvis elakhet och medvetenhet? Jag kan inte alls sätta fingret på det hela. Spekulationer från er skulle vara kul, även om jag vet att.. mina läsarsiffror inte existerar. Typ.

Eller så anser ni att jag är den största gayen i Skälby som har onödiga tankar. Jag vet inte om jag kan säga emot det faktiskt...

                                     
          På grund av  relativt seriöst inlägg följer en mindre seriös bild. På en stolt Johanna för 3-4 år sedan. : ) Enjoy!


Ett tjurhuvud väger ca. 90 kg

Ja, nu har alla tjatat. Ja, speciellt en VISS PERSON. (Jag nämner inga namn... alls. JACOB S JACOB S)
Så, jag ska alltså skriva ett inlägg. Håll i hatten!

Jag antar.. att jag borde väl ge en kort genomgång om vad som skett de senaste veckorna... jappjapp.

Ja, för det första så var Gotland alldeles alldeles alldeles... underbart. Jag har blivit kändis i Visby på grund av min extremt feta och ganska stora trut, då jag blev uppbjuden på scen, och glatt meddelar att jag tittat på Pokemón 2 dagen innan. HELA publiken skrattar. Ja, så lyckat...
Men jag tackar verkligen Elins familj för att jag fick följa med, det var verkligen roligt!

Efter Gotland var det inte så mycket kvar av sommaren... så det finns inte mycket kul att berätta om det.

Jag kom däremot in på Värmdö Gymnasium, vilket är bland det bästa som hänt mig. Skolan är så otroligt olik Björkeby så det inte finns, och klassen är så nice den kan bli.
Bara bra lärare, dom må vara lite udda.. men bra är dom!

Ja, sedan har jag umgåtts mycket med min pojkvän, och andra vänner. Även gått en promenad med Jacob! Vilket jag inte har gjort sen dinosaurierna levde, typ.Så det var väldigt trevligt!

Jag har också haft klassreunion! Vilket kanske... urartade lite för min del. Men för övrigt hade jag skitkul. Elin också!: )
Däremot bröt stackarn fotknölen.. jag tycker synd om henne. Ja, men man ska inte jaga katter i skogen som mindre nykter. Nej. Japjapp.

Jag känner mig relativt uppbokad nu för tiden också, på ett trevligt vis. Och på tal om uppbokning, ni anar inte vilken extrem TUR jag haft, vilket MIRAKEL som hände igår! Karl Liljeholm. kommer under en helg, vara ledig från innebandy. Detta har inte heller hänt sen dinosaurierna vandrade på jordens yta. Och JAG ska leka med honom på söndag. Så, in your faces you suckers! Japp! : D

Ja, och nu är jag sjuk, uttråkad, saknandes och har ont i magen. BAJS. Så jag ska lämna bloggen ifred för att låta den ännu en gång gå i dvala. Men jag antar att jag kommer slänga in nåt då och då idag. Bilder eller liknande. Så... ja, ta inte livet av er.

Jag hittade en söt pojke i Portugal, med extremt olämplig klädsel för att vandra utomhus i 40 graders värme. Söt kasse.

                                          


RSS 2.0